NEW

Mire Lee
Jack O'Brien
Haegue Yang
Ekrem Yalçındağ
Lauren Halsey
Georg Baselitz

CURRENT EXHIBITIONS

EXHIBITION

TRACEY EMIN

i followed you to the end

Solo Exhibition, 18 September – 10 November 2024, White Cube, Bermondsey, London. 

Tracey Emin

Tracey Emin's increasingly dramatized life story sometimes becomes a creative force, and at other times, it liberates her by allowing her to act with complete indifference. As can be clearly seen in his latest exhibition “I followed you to the end”, the paints in his paintings are layered and scattered around, creating blurred areas on raw surfaces in pursuit of a fluid and dynamic visual effect.

tracey emin
tracey emin: sorrow compressed into naked bodies

Tracey Emin’in giderek dramatikleşen yaşam öyküsü, bazen yaratıcı bir güce dönüşmekte, kimi zaman ise, tam bir kayıtsızlık içinde davranmasını sağlayarak kendini özgür kılmaktadır. “I followed you to the end” adlı son sergisinde de açıkça görüleceği üzere; resimlerinde boyalar katmanlaşarak etrafa saçılmakta, akışkan ve dinamik bir görsel etkinin peşinde, ham yüzeylerde bulanık alanlar yaratılmaktadır.

tracey emin painting as a practice of survival
tracey emin: I followed you to the end

EXHIBITION

GEORG BASELITZ

a confession of my sins

Solo Exhibition, April 10 – June 16, 2024, White Cube, 144 – 152 Bermondsey Street London. SE1 3TQ

Georg Baselitz

Georg Baselitz's painting surface always reveals what is not hidden: What is visible through object-figures is substituted here in a stacked manner. Thus, a creative ritual, which occurs on raw surfaces and turns into a spectacle, constantly challenges established ideas and images in a linguistic excess in which it quickly forms its own residues. As a matter of fact, these surfaces, which are created in a complex relationship with the powerful images that manifest themselves in Baselitz's painting, create a resonance of concepts in the void through their unique linguistic apparatus.

Georg Baselitz’in resim yüzeyi; her zaman, saklı olmayanı ifşa eder: Nesne-figürlerle görünür olan şeyler, istiflenmiş bir şekilde burada ikâme edilir. Böylece ham yüzeylerde oluşan ve bir gösteriye dönüşen yaratıcı bir ritüel, kendi tortularını hızlıca oluşturduğu bir dil aşırılığı içinde, yerleşik düşünce ve görüntülere sürekli meydan okumaktadır. Nitekim, Baselitz’in resminde kendini gösteren güçlü imgelerle, karmaşık bir ilişki içinde oluşturulan bu yüzeyler, özgün dil tertibatı aracılığıyla boşlukta bir kavram yankılanması yaratır.

selected articles

georg baselitz / 2000's
georg baselitz: ters yüz edilmiş bir imgelem
georg baselitz: bir ürküntü aralığı
georg baselitz: bir geç dönem romantisizmi
tutkulu bir değişim ve yenilenme arayışı 1-2
baselitz: ruhsal bir manifesto alanı yaratmak
baselitz resminde yapıntı figür ve çıplak beden

EXHIBITION / SERGİ

EKREM YALÇINDAĞ

EVİNDE HİSSETMEK, YENİDEN VE YENİDEN

Kişisel Sergi, Küratör: Levent Çalıkoğlu, Organizasyon: Yıldız Holding, İzmir Büyükşehir Belediyesi, F-A Gallery, Kültürpark Atlas Pavyonu, 15 Aralık 2024 – 22 Şubat 2025, İzmir. 

Ekrem Yalçındağ

In Ekrem Yalçındağ’s Natures series, there is an understanding of representation that brings together independent images with the visual possibilities offered by a different technique that circulates a panoramic view. Here, we are also confronted with a differentiated and distinctive presentation that revises the images used by Yalçındağ, keeping the ornamental elements from the past in the background.

natures: fark yaratan deneysel bir yüzey tasavvuru
ekrem yalçındağ: iptal edilmiş bir zamanda sonsuz bir yineleme

Ekrem  Yalçındağ’ın Natures serisinde, panoramik bir bakışı dolaşıma sokan farklı bir tekniğin sunduğu görüntü olanaklarıyla bağımsız imgeleri buluşturan bir temsil anlayışından bahsedilmektedir. Burada ayrıca, Yalçındağ’ın kullandığı imgeleri gözden geçiren, geçmişten gelen tezyine dayalı unsurları daha geri planda tutan, başkalaşmış ve fark yaratan bir sunum hadisesi karşımızdadır.

natures: fark yaratan deneysel bir yüzey tasavvuru
ekrem yalçındağ: resimde yeni bir süreklilik ve yayılım hâli

FILM

WILLIAM KENTRIDGE

SELF-PORTRAiT AS A COFFEE-POT

Yönetmen: William Kentridge, Fotoğraf Editörü: Dusko Marovic, Editör: Janus Fouche ve Zana Marovic, Cinetic Media ve Kentridge Studios The Office Performing Arts+Film ile Louverture Films ortak yapımı, Dokuz bölümden oluşan dokümanter film, Herbiri 30 dakika, İlk gösterim tarihi: 18 Ekim 2024, Platform: Mubi.

William Kentridge - 2

The disappearance of the distinction between William Kentridge and the objects in his studio, which have influenced him and become a part of his identity, is undoubtedly one of the main motifs of the film.

william kentridge / 2000's
william kentridge: self-portrait as a coffee-pot

William Kentridge’in atölyesinde, onu etkisi altına alan ve kimliğinin bir parçası hâline gelen nesnelerle arasında duyumsanan ayrımın ortadan kalkması, hiç kuşkusuz filmin ana motiflerinden biridir.

william kentridge: self-portrait as a coffee-pot - 2
william kentridge: self-portrait as a coffee-pot - 1

LONDON EXHIBITIONS FALL 2024

Lauren Halsey

Haegue Yang is known for his emotional arrangements with ordinary objects. These objects are particularly prominent here for their functional qualities that complement his works. For example, objects such as blinds, which create divided spaces, are the source of a rich imagination, emphasised by light accents and cultural details. Likewise, there are also strong and differentiating references to Korean culture and the phenomenon of migration, constructing hybrid spaces and situations.

lauren halsey: emajendat

Haegue Yang, sıradan nesnelerle kurduğu duygusal düzenlemeleriyle tanınır. Burada yer alan nesneler, özellikle eserleri bütünleyen işlevsel nitelikleriyle burada öne çıkar. Sözgelimi, bölünmüş alanlar oluşturan perde ve jaluzi gibi nesneler, ışık vurguları ve kültürel detaylarla vurgulanan zengin bir tasavvura ve imgeleme kaynaklık eder. Keza, Kore kültürüne, göç olgusuna, nakış duyarlılıklarına çağrışım yapan, melez mekânlar ve durumlar inşa eden farklılaştırıcı ve güçlü atıflarda da bulunur.

lauren halsey: sürükleyici bir enstalasyon pratiği

Haegue Yang

Haegue Yang is known for his emotional arrangements with ordinary objects. These objects are particularly prominent here for their functional qualities that complement his works. For example, objects such as blinds, which create divided spaces, are the source of a rich imagination, emphasised by light accents and cultural details. Likewise, there are also strong and differentiating references to Korean culture and the phenomenon of migration, constructing hybrid spaces and situations.

heague yang: leap year / melez mekân ve durumlar inşa etmek

Haegue Yang, sıradan nesnelerle kurduğu duygusal düzenlemeleriyle tanınır. Burada yer alan nesneler, özellikle eserleri bütünleyen işlevsel nitelikleriyle burada öne çıkar. Sözgelimi, bölünmüş alanlar oluşturan perde ve jaluzi gibi nesneler, ışık vurguları ve kültürel detaylarla vurgulanan zengin bir tasavvura ve imgeleme kaynaklık eder. Keza, Kore kültürüne, göç olgusuna, nakış duyarlılıklarına çağrışım yapan, melez mekânlar ve durumlar inşa eden farklılaştırıcı ve güçlü atıflarda da bulunur.

Mire Lee

1962 - GÜNEY KORE

Mire Lee confronts the viewer with the reality of a decaying and deformed body. Making references to the history of the space, she creates a blurred space reminiscent of mysterious situations and strange beings through a hybridised mechanical organism.

Hyundai Commission Mire lee
hyundai commision: mire lee: open wound
mire lee: open wound / esaslı bir sınır ihlali

Mire Lee, izleyiciyi çürüyen ve deforme olmuş bir bedenin gerçekliğiyle yüzleştiriyor. Mekânın tarihine göndermeler yapan sanatçı, melezleşmiş mekanik bir organizma aracılığıyla gizemli durumları ve tuhaf varlıkları anımsatan bulanık bir alan yaratıyor.

Hyundai Commission Mire lee
mire lee: open wound-açık yara: imkânsız bir düşlem

Jack O'Brien

1993 - LONDON

In Jack O’Brien’s solo exhibition ‘The Reward’, the artist, who exhibits objects wrapped in polythene or cloth, has diversified his approach, which explicitly refers to the state of precarity. As can be seen in his large application centred on a spiral metal staircase, he paradoxically criticises the functions and meanings of objects as idealism and tries to protect the world.

jack o'brien: the reward ya da libidinal bir soyutlama
jack o'brien: nesnede düğümlenen erotizm

Jack O’Brien’in “The Reward” adlı kişisel sergisinde, polietilen veya bezle sarılmış nesneleri sergileyen sanatçı, açık bir şekilde güvencesizlik hâline gönderme yapan yaklaşımını çeşitlendirmiş durumda. Spiral metal bir merdiveni merkeze alan büyük uygulamasından da anlaşılacağı üzere, nesnelerin işlev ve anlamlarını paradoksal bir biçimde bir idealizm eleştirisine uğratıyor ve adeta dünyayı koruma altına almaya çalışıyor.

jack o'brien: muğlak bir gösteren olarak nesne

ARTISTS

Do Ho Suh,

Do Ho Suh

1962 - GÜNEY KORE

Since 1998, Do Ho Suh has set out to enrich a transitive and/or impossible imaginary with his polyester fabric sculptures or arrangements; corridors, stairs and doors. The spatial possibilities established in realistic scale and realistic dimensions are in a threatening and unsettling openness with transparent wall illusions. There is no doubt that this visuality, which does not inspire confidence by turning into a ghostly vision and is almost covered with a veil and suspended by being intertwined, is extremely impressive.

selected articles

do ho suh: home / an area for declarations of identity and difference
rubbing/loving project-2016: touching memories and hidden time

Do Ho Suh, 1998 yılından bu yana, polyester kumaş heykelleri ya da düzenlemeleriyle; koridor, merdiven ve kapı tasavvurlarıyla geçişli ve/fakat imkânsız bir imgelemi zenginleştirmeye koyulmuştur. Bire bir ölçekte ve gerçekçi boyutlarda kurulan mekân olasılıkları, saydam duvar yanılsamalarıyla tehditkâr ve tedirgin edici bir açıklık içindedir. Hayaletimsi bir tasavvura dönüşerek güven telkin etmeyen ve adeta tül ile kaplanmış, iç içe geçirilirek askıya alınmış bu görsellik, hiç kuşku yok ki son derecede etkileyicidir.

rubbing/loving project-2016: anılara ve saklı zamana dokunmak
touching bygone times and memories: rubbing/loving project-2016
William Kentridge

William Kentridge - 1

DEEP CITY, WEIGHT OF TEARS

The disappearance of the distinction between William Kentridge and the objects in his studio, which have influenced him and become a part of his identity, is undoubtedly one of the main motifs of the film.

william kentridge / 2000's
william kentridge: self-portrait as a coffee-pot - 2

William Kentridge’in; atölyesinde, onu etkisi altına alan ve kimliğinin bir parçası hâline gelen nesnelerle arasındaki ayrımın ortadan kalkması, hiç kuşkusuz filmin ana motiflerinden biridir.

william kentridge: self-portrait as a coffee-pot
william kentridge: self-portrait as a coffee-pot - 1

Mire Lee

1962 - GÜNEY KORE

Mire Lee confronts the viewer with the reality of a decaying and deformed body. Making references to the history of the space, she creates a blurred space reminiscent of mysterious situations and strange beings through a hybridised mechanical organism.

Hyundai Commission Mire lee
hyundai commision: mire lee: open wound
mire lee: open wound / esaslı bir sınır ihlali

Mire Lee, izleyiciyi çürüyen ve deforme olmuş bir bedenin gerçekliğiyle yüzleştiriyor. Mekânın tarihine göndermeler yapan sanatçı, melezleşmiş mekanik bir organizma aracılığıyla gizemli durumları ve tuhaf varlıkları anımsatan bulanık bir alan yaratıyor.

Hyundai Commission Mire lee
mire lee: open wound-açık yara: imkânsız bir düşlem

CATHAGORIES

FOCUS

FOCUS