Kuram, Araştırma, YORUM VE ELEŞTİRİ

Ferit Edgü; dinamik, soyut ve indirgenmiş bir yazı diline sahiptir. Kısa tümcelerle kurulan metinlerine, özenli ve cüretli bir ifade deneyiminin ürünleri olarak bakmak gerekir. Özellikle düzyazı-şiir olarak tanımlayabileceğimiz bir formatta kaleme alınan parçalı ve minimal söz dizilimi; Edgü adına tescillenmiş bir söylem biçimi olarak karşımızdadır. Ferit Edgü’nün sanatçı tavırlarına yönelik metinleri de, benzer şekilde bu parçalı yazı düşüncesi ve akış disiplini uyarınca kurulur. Görsel anlatıyla özel bir alanda yaşanan karşılıklı bir buluşma ve bakışma deneyimine dönüşen bu yazma deneyimi, entelektüel bir yüzleşmeden ibarettir.

ÇAĞDAŞ TÜRK RESİM SANATI ÜZERİNE DEĞERLENDİRMELER

zayıflayan bellek, unutulan görsel kültür
çağdaş türk sanatında görsel geleneğin temsili
osmanlı resminde tuhaf bir gösterim alanı: ölüdoğa
1950 sonrasında türk sanatında yeni ifade arayışları
ara dönemde işleyen tahayyülün sınırları
günümüz türk resminde figüre bakış
cumhuriyet modernizmi, kimlik ve bellek
geleneksel tasvirle bütünleşen yeni bir imgelem
bir dış gerçeklik algısı olarak resmimizde canlanan doğa
soyutlama eğilimleri bağlamında türkiye'de resim sanatı
pentürde yenilenme arayışları, 1970'li yıllar ve sonrası
kavramsallaşan özne, zaman ve mekân
resimde çağdaş yaklaşımlar

DÜŞÜNCE, KAVRAM , SORUN

Ferit Edgü; dinamik, soyut ve indirgenmiş bir yazı diline sahiptir. Kısa tümcelerle kurulan metinlerine, özenli ve cüretli bir ifade deneyiminin ürünleri olarak bakmak gerekir. Özellikle düzyazı-şiir olarak tanımlayabileceğimiz bir formatta kaleme alınan parçalı ve minimal söz dizilimi; Edgü adına tescillenmiş bir söylem biçimi olarak karşımızdadır. Ferit Edgü’nün sanatçı tavırlarına yönelik metinleri de, benzer şekilde bu parçalı yazı düşüncesi ve akış disiplini uyarınca kurulur. Görsel anlatıyla özel bir alanda yaşanan karşılıklı bir buluşma ve bakışma deneyimine dönüşen bu yazma deneyimi, entelektüel bir yüzleşmeden ibarettir.

görsel mekânı kışkırtan imge: yazı
sanat ve tasarım eğitimi: bir yeniden inşa eylemi
değişen algı süreçleri ve dönüşen heykel
estetik deneyimin tezahürü ve belirsiz çekiciliği
alternatif arayışlarla biçimlenen bir eğitim modeli

gizli, geçici, sahte

Ferit Edgü; dinamik, soyut ve indirgenmiş bir yazı diline sahiptir. Kısa tümcelerle kurulan metinlerine, özenli ve cüretli bir ifade deneyiminin ürünleri olarak bakmak gerekir. Özellikle düzyazı-şiir olarak tanımlayabileceğimiz bir formatta kaleme alınan parçalı ve minimal söz dizilimi; Edgü adına tescillenmiş bir söylem biçimi olarak karşımızdadır. Ferit Edgü’nün sanatçı tavırlarına yönelik metinleri de, benzer şekilde bu parçalı yazı düşüncesi ve akış disiplini uyarınca kurulur. Görsel anlatıyla özel bir alanda yaşanan karşılıklı bir buluşma ve bakışma deneyimine dönüşen bu yazma deneyimi, entelektüel bir yüzleşmeden ibarettir.

gizli, geçici, sahte
"gizli, geçici, sahte" II

hasta bina

borga kantürk - "hasta bina"

Ferit Edgü Ah Min-el Aşk’ta yazı dilini; imgelerin yalın ama genişleyen anlam derinliğiyle daha da zenginleştirir. Bu dil, sanki; aşk’a ve duygulara sızan ama uzlaşımcı olmayan modernist bir başkaldırıyı içermektedir. Bir yandan; aşk, sadakat, ölüm ve başkaldırı üzerinden hayatı nitelerken, öte yandan oluşturduğu ara alanlarda yeni iç-dünyalar yaratan ifade gücüyle, yazma zorunluluğunun altüst ettiği bir duyarlılık hâlini anlatır.

OLAYLAR, KİŞİLER VE MEKÂNLAR

Ferit Edgü; dinamik, soyut ve indirgenmiş bir yazı diline sahiptir. Kısa tümcelerle kurulan metinlerine, özenli ve cüretli bir ifade deneyiminin ürünleri olarak bakmak gerekir. Özellikle düzyazı-şiir olarak tanımlayabileceğimiz bir formatta kaleme alınan parçalı ve minimal söz dizilimi; Edgü adına tescillenmiş bir söylem biçimi olarak karşımızdadır. Ferit Edgü’nün sanatçı tavırlarına yönelik metinleri de, benzer şekilde bu parçalı yazı düşüncesi ve akış disiplini uyarınca kurulur. Görsel anlatıyla özel bir alanda yaşanan karşılıklı bir buluşma ve bakışma deneyimine dönüşen bu yazma deneyimi, entelektüel bir yüzleşmeden ibarettir.

bir beyin molası: yenilenen tasvirin usul ve teknikleri
sinan bey ve fatih'in portresi
celâl esad arseven
sezer tansuğ: şenlikname düzeni
melling: mimari bir algı, mekânsal duyumsama
ankara garı resim müsabakası

yurt gezileri  1938 – 1944

mektepten memlekete: ressamların yurt gezileri

Ferit Edgü Ah Min-el Aşk’ta yazı dilini; imgelerin yalın ama genişleyen anlam derinliğiyle daha da zenginleştirir. Bu dil, sanki; aşk’a ve duygulara sızan ama uzlaşımcı olmayan modernist bir başkaldırıyı içermektedir. Bir yandan; aşk, sadakat, ölüm ve başkaldırı üzerinden hayatı nitelerken, öte yandan oluşturduğu ara alanlarda yeni iç-dünyalar yaratan ifade gücüyle, yazma zorunluluğunun altüst ettiği bir duyarlılık hâlini anlatır.

sami yetik ve izmir resimleri

Ferit Edgü Ah Min-el Aşk’ta yazı dilini; imgelerin yalın ama genişleyen anlam derinliğiyle daha da zenginleştirir. Bu dil, sanki; aşk’a ve duygulara sızan ama uzlaşımcı olmayan modernist bir başkaldırıyı içermektedir. Bir yandan; aşk, sadakat, ölüm ve başkaldırı üzerinden hayatı nitelerken, öte yandan oluşturduğu ara alanlarda yeni iç-dünyalar yaratan ifade gücüyle, yazma zorunluluğunun altüst ettiği bir duyarlılık hâlini anlatır.

 TİNSEL UZAMIN İNŞASI

tacita dean: kayıp zamanın peşinde
aykırı bir anlatı düzlemi: post-apokaliptik tasavvur
derin ve ironik bir boyutta kaybolmanın cazibesi üzerine
görkemli bir mekânsal bütünlük: boşluk
resimde tinsel uzamın inşası: bir giriş denemesi

EDITED BY

saglamart; dinamik bir anlayış ile hareket eden, kültür-sanat ortamındaki olay ve olgulara, sanatçı tavırlarına, yapıtlara ve yayınlara odaklanan bağımsız bir yayın etkinliğidir. Tüm hakları saklıdır. All rights reserved. Görüntü ve yazılar izinsiz kullanılamaz. Images and texts cannot be used without permission.

Copyright ©
Can Sağlam - Gülay Yaşayanlar - Mümtaz Sağlam, 2025.