MÜMTAZ SAĞLAM
Gülay Yaşayanlar’ın son çalışmalarına yönelip de, imgenin muğlaklığı ile birlikte pek çok şeyin altüst edildiği gerçeği ile karşılaştığımızda, tekinsiz bir okuma uğraşı içinde olduğumuzu anlarız. Gelişim eksenini alışılmamış bir doğrultuya konumlandıran bu yaklaşım, doğrudan ifadelendirme yönelimiyle diğer önerme ve uygulamalardan oldukça farklı görünür. Bu resimlerde, karanlık bir iç mekanın ve derinliğin inşasından söz etmekteyiz. Sınırlı bir alanda beliren şekilsiz yapı, kendini bütünledikçe kavramsal bir boyuta evrilmektedir. Tutkulu bir yaratma deneyiminin karşılığı olarak üretilen ve bir anda şekilsiz kılınmış bu yapıya, semantik bağlamda müdahale edilerek aslında resme alan genişliği ve derinliği kazandırılmaktadır. Söz konusu müdahale; biçimsel değişimi hedefleyen, anlatı sürecinin seyrini ve niteliğini ters-yüz edebilen bir eylemdir. Zaten benimsenen üretim yöntemi, bu tür bir tahayyülün deneysel niteliğini öne çıkarmakta, meçhule adanmış bir imgelem üzerinden imha ve inşa fikrini canlı tutan bir mantık üzerinde yapılanmaktadır. Bu yüzden sanatçı; tekrar ritüeline sırtını dayayan bir kararlılıkla, hassas bir zeminde sürekli kendini aşan ideal formun ne olduğu sorusuna yanıt aramaktadır.Ve böylece tekrarı mümkün olmayan, başkalığa ulaşma fikriyle karakterini belirlemiş yıkıcı bir performans karşımızdadır.”
“We discuss the construction of a dark internal space and depth in recent works of Gülay Yaşayanlar. A formless structure emerging in a restricted space is evolved into a conceptual dimension by completing itself. The structure made formless at a time and produced in response to a passionate creating experience is granted a space breadth and depth via extra semantic interventions. This intervention is an act that reverse the flow and quality of narrative process. In fact, the method of production that is followed reveals the experimental quality of such an imagination and is constructed on a logic that keeps the idea of annihilation and construction in line with an image devoted to the unknown. Hence the artist seeks for answers – with a determination based on a repetition ritual – to the question of what is the ideal form which continuously exceeds itself on a sensitive floor. And thus it is available with a destructive performance – with its character identified – via the idea of reaching diversity, which does not allow for repetition.”
Gülay Yaşayanlar ile ilgili diğer bağlantılar